- IBM® Watson assistant Introduction
2 dagdelen
Met deze introductie training leer je zonder enige programeer kennis een chatbot bouwen en commercieel in te zetten.
- Introductie Chatbots en Watson Assistant
- Intents
- Entities
- Dialog
- Tone en purpose
- Deploying Watson Assistant
- Troubleshooting
- Analyseren conversations
- Onderhoud en Analyse
- Upselling
Waarom is de Watson assistant revolutionair en hoe maak je optimaal gebruik van de AI-mogelijkheden. Wat zijn de voorwaarden van een goed dialog design zonder programmeer skills.
Met de 3 bouwstenen van de Watson assistant (intents, entities en dialog), leer je eenvoudig een slimme assistent bouwen die je commercieel kan inzetten in verschillende branches of afdelingen.
Wat zijn de do’s and dont’s en hoe analyseer en optimaliseer je de gesprekken die met de assistant worden gevoerd.
Leerdoelen:
We duiken in de Watson assistant services. Bestaande uit 6 modules met hands-on labs waarmee je zelf een volledig functionerende chatbot bouwt.
Na het afronden van de cursus ben je in staat om:
- Te begrijpen hoe Watson leert om een intent (doel), entities (verheldering van de context) van een gebruiker te verwerken en te leren van de input.
- Trainen van Watson assistant om intents te interpreteren en identificeren van entities
- Testen en troubleshooten van intents, entities en de dialog flow
- IBM® Watson assistant Complete
2 dagen
Deze training leert je een chatbot bouwen en koppelen aan sociale media of integreren in bestaande software of website. Ook introduceren we een extra service van IBM® Watson Discovery
Voor deze training is affiniteit met o.a. Querying, xml en JSON gewenst.
Tools: Watson assistant, Watson Discovery
- Introductie Chatbots en Watson Assistent
- Intents
- Entities
- Dialog
- Tone en purpose
- Queryen van de data
- Data aggregation
- Natural language processing
- BYOD (Bring your own data to the system)
- Deploying Watson Assistant
- Maintenance en analyse
- Trainen van discovery
- Integration Discovery
- Relevantie van je chatbot beheren
- Analyseren customer tone en voorkeuren
Waarom is de Watson assistant revolutionair en hoe maak je optimaal gebruik van de AI mogelijkheden zoals Watson Discovery waarmee je bedrijfsdata in de Watson assistent kunt opnemen
Leerdoelen:
We duiken in de Watson assistant services met hands-on labs waarmee je zelf een volledig functionerende chatbot bouwt en deze vervolgens met behulp van de Discovery service van IBM® en NLP nog slimmer leert om te gaan met ongestructureerde data en user input, we gaan in de training dieper in op data structureren en het herkennen van de intenties van de klant.
Na het afronden van de cursus ben je in staat om:
- Te begrijpen hoe Watson leert om een intent (doel), entities (verheldering van de context) van een gebruiker te verwerken en te leren van de input.
- Trainen van Watson assistant om intents te interpreteren en identificeren van entities
- Testen en troubleshooten van intents, entities en de dialog flow
- Integreren van de IBM® Watson Discovery service
- Schrijven en begrijpen van de query Syntax
- Hoe Natural language processing werkt en dit toepast om je Watson assistant slimmer te maken
- Leren om Watson assistent om te gaan met de stemming van de klant
- IBM® Watson assistant Expert
2 dagen
In deze training gaan we de diepte in met de Watson Assistant API. We bekijkende mogelijkheden van de Watson API. Programmeer kennis is een vereiste. JSON, Python en kennis van API’s.
Tools: NPM, Node.JS, JSON, Python, VS Code, SDK
- Intents
- Entities
- Dialog
- Natural language processing
- Programmeren met Visual Studio Code
- API koppelingen
Leerdoelen:
Bouwen van complexe dialog flows door condities, context en expressies toe te voegen. Het integreren van externe services door gebruik te maken van de mogelijkheden van de Watson API.
Na het afronden van de cursus ben je in staat om:
- Met gebruik van de Watson developer cloud leer je met een SDK en Node.js interactief te programmeren op de Watson assistant
- 3rd party services integreren
- Watson assistant bevragen via externe applicaties
- Watson assistant koppelen aan een applicatie of service zoals SMS diensten of crm systeem